Enesemassaaži kasutatakse kõige enam valutava pea ja kange kaela puhul

03.03.2014

Massaaž on iidne ravimeetod, mis toetab kõiki keha normaalseid funktsioone. Massaaži  soodne toime seisneb lihaspinge vähendamises, lihastoonuse tõstmises ning vere- ja lümfiringe parandamises. Massaaži näol ei ole tegemist imeravimiga, kuid tänu lõdvestava toime olemasolule avaldab massaaž ülimalt soodsat mõju ning aitab taastada organismi seesmist tasakaalu.

Üks massaaži suuri eeliseid on see, et seda saab kasutada praktiliselt igas olukorras ning hea tulemuse annab ka iseenda masseerimine. Iseenda lihaste masseerimisel on ka see eelis, et me teame täpselt kui sügavalt võime suruda ja saame otsest tagasisidet massaaži tulemuslikkusest. Igal ajal võib lühike enesemassaaž aidata väsimusest üle saada ning tunda end erksana, vähendada nii füüsilise kui ka vaimse stressi mõju.

Enesemassaaži kasutatakse kõige enam valutava pea ja kange kaela puhul. Inimesi paneb tihti imestama, kui palju pingeid on kogunenud pealihastesse. See võib olla seotud seljalihastes hoitud pingega, mis siirdub piki lülisammast üles pähe või on põhjustatud vaimsest ülekoormusest. Peamassaaž on ka suurepärane vahend, mille kaudu vabaneda vaimsest stressist, mis muidu võib mängida olulist osa tõsiste ja pikaajaliste haiguste põhjustamisel. Peamassaaž on asendamatu migreeni korral. See aitab kõrvaldada väsimuse pinge, viib lihased toonusesse ning mõjub hästi meeleolule, tervisele ja enesetundele. Peamassaaž on erakordselt kasulik. Selle järjepidev kasutamine toetab inimese füüsilist ja psüühilist tervist ning loob kehalise ja hingelise tasakaalu. See on kindel vahend stressi ja depressiooni vastu.

Peamassaaž tagab vajaliku koguse hapniku, vedelike korraliku ringlemise ja toitainete hulga ning parandab verevarustust. Pidev massaažikuur aktiveerib juuste kasvamist, aeglustab juuste väljalangemist ning enneaegset kiilastumist. Lisaks tasakaalustab rasunäärmete talitust, parandades seega ülearu kuivade või rasuste juuste seisukorda. Peamassaaž rahustab ka kesknärvisüsteemi, aitab unetuse vastu, leevendab valu, vabastab vaimsest ja füüsilisest pingest, eemaldab kroonilise pinge kaelast, õlgadest, seljast. Vabastab negatiivsetest emotsioonidest ja stimuleerib ajutööd.

Pead on mugav masseerida istudes toolil või põrandal. Tuleb leida endale mugav asend.
•    Asetage mõlema käe sõrmed lauba juures juustepiirile ja libistage siis aeglaselt kätega üle juuste. Korrake seda paar korda, see lõdvestab peanahka.
•    Järgmiseks asetage mõlema käe sõrmeotsad pealaele ja liikuge energilisi ringe tehes allapoole. Ringid peaksid olema väikesed. Teinud ühel kohal 2-3 ringi, asetage sõrmed madalamale ja korrake samu liigutusi, pöörates erilist tähelepanu kohtadele, mis tunduvad olevat pinges.
•    Korrake samu liigutusi, aga nüüd juba kogu peopesaga, avaldades pisut tugevamat survet. Meelekohti masseerige õrnemalt.
•    Vajutage harali sõrmed juustesse. Suruge sõrmed peotäie juuste ümber kokku ja tõmmake juuksed kogu nende pikkuses sirgu. Hoidke 3-5 sekundit, siis laske lahti. Korrake iga juuksepeotäiega veidi kohta muutes kuni kogu pea on läbi töötatud.
•    Lõpetuseks toksige sõrmeotstega kergelt üle kogu pea. See parandab vereringet ja annab energialaengu kogu kehale.


Artikli koostas: Anneli Sirp, anneli@terviseakadeemia.ee
Lõputöö autor: Reet Jõesalu
Lõputöö: „Enesemassaaž“ , Krautmani Massaaži- ja Terviseakadeemia 2013