Iga sporti tegev inimene vajab regulaarselt lihashooldust

05.11.2014

Koormuste kasvades lihased lühenevad. Kui lihas jääb liiga lühikeseks, siis hakkavad need segama liigutusi ja vaba liikumist. Lühenenud lihas on vaja saada taas "pikaks" ehk tavapärasesse asendisse.

Mida rohkem ühte tüüpi lihaseid koormata, seda rohkem peab teisi lihaseid järgi aitama. Lihaste taastumiseks tuleb sportlasele teha nö lihashooldust.

 

Lihashoolduse tegemine on lihtne, selleks tuleb minna füsioterapeudi juurde, kes aitab välja selgitada, milliseid lihaseid oleks vaja järgi aidata. Seejärel tuleks pöörduda massööri poole, kes aitab lihased taas liikuma. Kui sportlane ei näe vajadust minna füsioterapeudi juurde, vaid kasutab ainult massaaži, siis soovitan Tai massaaži, sest see sobib oma võtete poolest kõige paremini lihashoolduseks. Lihashoolduse vajalikkuse sagedus sõltub sportlikust koormusest. Järelaitamist vajavate lihaste treenimiseks oleks vaja võtta eraldi päev.

 

Viimasel ajal on seatud kahtluse alla venitamise vajalikkus enne sportlikke pingutuste alustamist. Näiteks suusatamise puhul pole eelnev venitus tõesti nii oluline, küll aga ülivajalik enne tõkkejooksu või võimlemise alustamist. Enne võistlust on kehale parim dünaamiline liikumine, ja pärast füüsilist pingutust staatiline liikumine. Et lihast venitada, peab lihas olema soe, seega enne maksimaalseid pingutusi ei venitata, vaid tehekase lihased lihtsalt soojaks. Enne võistlust tuleks teha läbi seda liigutust, mida võistluse ajal tegema hakatakse.

 

Alar Krautman

Terviseakadeemia juht, massaaži ja loodusravi õpetaja

 

Järgmine üldhariv loeng spordi ja loodusravi sarjast toimub 11.novembril „Spordivigastused, ennetamine ja ravi“,  esineb massöör ja terapeut Timo Pasanan Soomest. Lisainfo www.terviseakadeemia.ee

Facebook